محل تبلیغات شما
هرچه رفتار کاربران خود را بیشتر درک کنید ، می توانید محصول یا خدمات خود را به بازار عرضه کنید - به همین دلیل Google Tag Manager (GTM) بهترین دوست بازاریاب است. با استفاده از قالب های برچسب داخلی ، مانند عمق پیمایش و ردیابی کلیک ، GTM ابزاری قدرتمند برای اندازه گیری درگیری و موفقیت مطالب شما است.

اگر فقط به GTM به الگوهای برچسب تکیه می کنید یا گاهی اوقات Google Analytics را محدود نمی کنید ، می توانید در بینش هایی که فراتر از معیارهای تعامل عادی است ، گم شوید. این بدان معناست که ممکن است از داده های خود داستانی ناقص دریافت کنید.

این پست به شما می آموزد که چگونه با تنظیم کوکی ها در GTM ، بینش بیشتری کسب کنید. شما یاد می گیرید که چگونه بر اساس یک عنصر خاص در صفحه ، تعداد صفحات خاص را بر اساس عناصر خاص در صفحه ، برچسب گذاری و ردیابی نمایه های چند صفحه ، ردیابی کنید و درک کنید که کاربران چگونه با محتوای شما درگیر می شوند تا بتوانید مبتنی بر داده ها باشید تصمیم گیری در جهت هدایت بهتر تبدیل ها.

نمونه مورد استفاده
من به تازگی با یک مشتری کار کردم که می خواست رفتار کاربرانی را که در محتوای وبلاگ خود فرود آمده اند ، بهتر درک کند. اصلی ترین مانع که با آن مواجه شدند ساختار URL آنها بود. محتوای آنها بر اساس ساختارهای منطقی URL کار نمی کند - آنها کلمات کلیدی مورد نظر خود را بلافاصله پس از ریشه قرار می دهند. بنابراین ، به جای مثال . com / blog / some-content ، ساختار URL آنها مانند مثال . com/some-content به نظر می رسید.

شما می توانید از بخش های پیشرفته در Google Analytics (GA) برای ردیابی هر تعداد معیار استفاده کنید ، اما اگر URL مشخصی را ندارید ، ردیابی و اندازه گیری آن معیارها به یک روش دستی و وقت گیر تبدیل می شود - به خصوص هنگامی که تعداد زیادی وجود دارد. تعداد صفحات برای ردیابی

خوشبختانه ، اعمال یک کد کوکی سفارشی ، که در زیر ارائه می دهم ، به شما کمک می کند تا آن زمان را کاهش دهید ، به تلاش کمی برای اجرای برنامه نیاز دارید و می توانید بینش های قدرتمندی را پوشش دهید:

این می تواند نشان دهد که کاربران با محتوای شما و نام تجاری شما درگیر هستند.
داده های ذخیره شده می توانند برای به ثمر رساندن محتوا مورد استفاده قرار گیرند - اگر صفحه ای در سه صفحه از یک رویداد گنجانده شود ، ممکن است از سایرین با ارزش باشد. در این صورت ممکن است بخواهید این صفحات را با فرصت های بالاتر یا فروش متقابل هدف قرار دهید.
همان منطق امتیاز دهی می تواند برای نویسندگان اعمال شود. اگر وبلاگهایی که توسط برخی نویسندگان نوشته شده اند ، در یک جلسه تعداد بازدیدهای صفحه بیشتر دارند ، بنابراین سبک / مباحث نگارش آنها می تواند جذاب تر باشد و ممکن است بخواهید مهارت های نوشتن مطالب آنها را بیشتر کنید.
شما می توانید برای هدف قرار دادن این کاربران به ظاهر مشغول ، لیست های مخاطبین بازاریابی ایجاد کنید تا با اهداف تجاری خود هماهنگ شوند - افرادی که بیشتر به محتوای شما مشغول هستند ، احتمالاً می توانند تبدیل شوند.
بنابراین ، بیایید به طور مختصر درباره آناتومی کد سفارشی که شما نیاز دارید اضافه کنید برای تنظیم کوکی ها قبل از راه رفتن راهنمای اجرای مرحله به مرحله به طور خلاصه صحبت کنیم.

کد کوکی سفارشی
کوکی ها ، همانطور که همه ما می دانیم ، یک فایل متنی کوچک است که در مرورگر شما ذخیره می شود - به سرورها کمک می کند تا شما را به خاطر بسپارند و کد آن از سه عنصر تشکیل شده است:

یک جفت نام ارزش شامل داده ها
تاریخ انقضا که پس از آن دیگر معتبر نیست
دامنه و مسیر سروری که باید به آن ارسال شود.
می توانید یک کد دلخواه برای اضافه کردن به کوکی ها ایجاد کنید تا به شما در ردیابی و ذخیره تعداد بازدیدهای صفحه در یک جلسه در یک مجموعه از صفحات کمک کند.

کد زیر پایه و اساس تنظیم کوکی های شما را تشکیل می دهد. این قوانین خاص ، مانند وقایع مورد نیاز برای شروع کوکی و انقضاء کوکی را تعریف می کند. کد را تهیه می کنم ، سپس آن را به دو قسمت تقسیم می کنم تا هر بخش را توضیح دهم.

کد
  <script>
 تابع createCookie (نام ، مقدار ، ساعت) {
  اگر (ساعت)
         var date = تاریخ جدید ()؛
  date.setTime (date.getTime () + (ساعت * 60 * 60 * 1000))؛
         var منقضی می شود = "؛ منقضی می شود" "+ date.toGMTString ()؛
  }
     other var منقضی می شود = ""؛
  document.cookie = name + "=" + مقدار + منقضی می شود + "؛ path = /"؛
 }
  if (document.querySelectorAll ("انتخاب CSS اینجا می رود"). طول> 0)
 var y = {{NumberOfBlogPages بازدید}
  اگر (y == تهی) {
     createCookie ('BlogPagesVisited' ، 1،1)؛
  }
   دیگر اگر (y == 1)
  createCookie ('BlogPagesVisited' ، 2،1)؛
   }
  دیگر اگر (y == 2)
     var newCount = تعداد (y) + 1؛
  createCookie ('BlogPagesVisited'، newCount، 12)؛
   }
 
  if (newCount == 3)
  dataLayer.push ({
  'event': '3 صفحه وبلاگ'
  })؛
  }
  }
 </script>


قسمت 1
  <script>
 تابع createCookie (نام ، مقدار ، ساعت) {
  اگر (ساعت)
         var date = تاریخ جدید ()؛
  date.setTime (date.getTime () + (ساعت * 60 * 60 * 1000))؛
         var منقضی می شود = "؛ منقضی می شود" "+ date.toGMTString ()؛
  }
     other var منقضی می شود = ""؛
  document.cookie = name + "=" + مقدار + منقضی می شود + "؛ path = /"؛
 }
توضیح:
این عملکرد همانطور که از نام آن پیداست در صورت مشخص کردن یک نام ، یک مقدار و زمان اعتبار یک کوکی برای شما ایجاد کوکی خواهد کرد. من "ساعت" را مشخص کرده ام ، اما اگر می خواهید "روز" را تعیین کنید ، باید متغیرهای کد را تکرار کنید. در تنظیم این کوکی ها به این منبع عالی نگاهی بیندازید.

قسمت 2
  if (document.querySelectorAll ("انتخاب CSS اینجا می رود") طول> 0)
 var y = {{NumberOfBlogPages بازدید}
  اگر (y == تهی) {
 createCookie ('BlogPagesVisited' ، 1،1)؛
  }
 دیگر اگر (y == 1)
  createCookie ('BlogPagesVisited' ، 2،1)؛
 }
  دیگر اگر (y == 2)
 var newCount = تعداد (y) + 1؛
  createCookie ('BlogPagesVisited'، newCount، 12)؛
 }
 
 if (newCount == 3)
  dataLayer.push ({
 'event': '3 صفحه وبلاگ'
  })؛
 }
 
 </script>

توضیح:
در قسمت دوم این اسکریپت تعداد بازدیدهای صفحه شمارش خواهد شد:

"CSS SELECTOR GEES HERE" ، که فعلاً من خالی مانده ام ، جایی خواهد بود که شما انتخاب CSS خود را اضافه می کنید. اگر انتخاب CSS با یک عنصر در یک صفحه مطابقت داشته باشد ، این کوکی را به آتش می برد. می توانید از DevTools برای پیمایش عنصر روی صفحه مانند نام نویسنده استفاده کنید و انتخاب CSS را کپی کنید.
"y" کوکی را نشان می دهد و "NumberOfBlogPagesVisited" نامی است که من به متغیر داده ام. شما می خواهید نام متغیر را همانطور که می بینید تکرار کنید ، اما نام متغیری که در GTM تنظیم کرده اید باید با نام متغیر موجود در کد مطابقت داشته باشد (ما این کار را طی راهنمای گام به گام انجام خواهیم داد).
"createCookie" نام واقعی کوکی شما است. من کوکی خود را "BlogPagesVisited" خوانده ام. می توانید کوکی خود را به هر آنچه که می خواهید تماس بگیرید ، اما باز هم لازم است که نامی که کوکی خود را در کد می دهید با فیلد نام کوکی در هنگام ایجاد متغیر در GTM سازگار باشد. بدون قوام ، برچسب به درستی آتش نمی گیرد.
همچنین می توانید ساعاتی که کوکی منقضی می شود را تغییر دهید. اگر کاربر سه صفحه در یک جلسه جمع کند ، کد یک انقضا 12 ساعته را مشخص می کند. دلیل این امر این است که اگر شخصی بعد از یک روز یا دو روز دوباره به وبلاگ خود مراجعه کند ، ما وبلاگ دیگری را مشاهده نمی کنیم ، ما این را در نظر نمی گیریم که بخشی از همان "جلسه" باشد ، و به ما یک بینش واضح تر از رفتار کاربر از افرادی که باعث می شوند سه نمایش صفحه در یک جلسه.
این امر کاملاً خودسرانه است ، بنابراین می توانید مدت انقضاء کوکی را متناسب با اهداف تجاری و مشتریان خود کاهش دهید.
توجه: اگر می خواهید این رویداد بعد از بیش از سه بازدید صفحه (مثلاً نمایش چهار صفحه) آتش بگیرد ، کد به صورت زیر خواهد بود:

  var y = {{NumberOfBlogPages بازدید}
 اگر (y == تهی) {
  createCookie ('BlogPagesVisited' ، 1،1)؛
 }
  دیگر اگر (y == 1)
 createCookie ('BlogPagesVisited' ، 2،1)؛
  }
 }
  دیگر اگر (y == 2)
 createCookie ('BlogPagesVisited' ، 3،1)؛
  }
 دیگر اگر (y == 3)
  var newCount = تعداد (y) + 1؛
 createCookie ('BlogPagesVisited'، newCount، 12)؛
  }
 
  if (newCount == 4)
 dataLayer.push ({
  'event': '4 صفحه وبلاگ'
 })؛

اکنون که درک اساسی از فیلمنامه داریم ، می توانیم از GTM برای اجرای همه چیز استفاده کنیم.

ابتدا به تنظیمات "برچسب ها" ، "ماشه ها" و "متغیرها" نیاز دارید:

برچسب ها
برچسب HTML سفارشی: حاوی اسکریپت کوکی است

برچسب رویداد: رویداد را آتش می زند و داده ها را پس از یک جلسه نمای صفحه سوم به GA می فرستد.

ماشه ها
ماشه صفحه نمایش: شرایطی را نشان می دهد که برچسب HTML دلخواه شما را آتش می زند.

ماجرای رویداد سفارشی: شرایطی را که موجب حادثه شما خواهد شد ، تعریف می کند.

متغیر
متغیر کوکی شخص اول: این مقداری را تعیین می کند که یک محرک برای ارزیابی اینکه آیا تگ HTML دلخواه شما باید آتش بگیرد یا خیر.

حال بیایید مراحل تنظیم این کار را در GTM طی کنیم.

مرحله 1: یک برچسب HTML سفارشی ایجاد کنید
ابتدا باید یک Tag HTML HTML ایجاد کنیم که حاوی اسکریپت کوکی باشد. این بار ، انتخاب کننده CSS را اضافه کردم ، در زیر:

  #content> div.post.type-post.status-publ.format-standard.hentry> div.entry-meta> span> span.author.vcard> a
این نویسندگان در صفحات وبلاگ Distilled مطابقت دارند ، بنابراین می خواهید انتخاب کننده منحصر به فرد خود را اضافه کنید.

به برچسب ها> جدید> Tag HTML سفارشی بروید و اسکریپت را در جعبه برچسب HTML دلخواه بچسبانید.


می خواهید اطمینان حاصل کنید که نام برچسب شما توصیفی و شهودی است. گوگل کنوانسیون نامگذاری برچسب زیر را توصیه می کند: نوع برچسب - جزئیات - مکان. این به شما امکان می دهد تا برچسب های مربوطه را از رابط برچسب نمای به راحتی شناسایی و مرتب کنید. همچنین می توانید پوشه های جداگانه ای برای پروژه های مختلف ایجاد کنید تا نظم آن ها بیشتر شود.

به دنبال مثال Google ، من برچسب خود را Custom HTML - 3 صفحه نمایش کوکی - وبلاگ خوانده ام.

پس از ایجاد برچسب خود ، به یاد داشته باشید که روی ذخیره کلیک کنید.

مرحله 2: ماشه ایجاد کنید
ایجاد یک ماشه شرایطی را ایجاد می کند که برچسب HTML دلخواه شما را آتش می زند. اگر می خواهید در مورد محرک ها اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید در مورد راهنمای ماشه Simo Ahava مطالعه کنید.

به Triggers> New> PageView بروید.

پس از کلیک بر روی کادر تنظیمات ماشه ، می خواهید "نمای صفحه" را به عنوان نوع ماشه انتخاب کنید. من همچنین به عنوان صفحه نمایه - کوکی تریگر - وبلاگ خود ، نامگذاری کرده ام ، وقتی می خواهم وقتی کاربران از محتوای وبلاگ خود استفاده می کنند ، این برچسب را آتش بزنم.


در مرحله بعد می خواهید خصوصیات ماشه خود را تعریف کنید.


از آنجا که ما برای ایجاد کوکی در سایت به انتخاب CSS متکی هستیم ، "All Views Views" را انتخاب کنید.

هنگامی که ماشه خود را تعریف کردید ، روی ذخیره کلیک کنید.

مرحله 3: متغیر خود را ایجاد کنید
درست مانند اینکه یک تگ HTML سفارشی به یک محرک آتش سوزی متکی است ، یک ماشه به متغیر متکی است. یک متغیر مقداری را تعیین می کند که یک محرک برای ارزیابی اینکه آیا باید برچسب آتش بگیرد یا خیر. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد متغیرها کسب کنید ، توصیه می کنم مقاله راهنمای متغیر Simo Ahava را مطالعه کنید.

به متغیرها> متغیرهای تعریف شده توسط کاربر بروید> کوکی اول شخص را انتخاب کنید. همچنین متوجه خواهید شد که من این متغیر را "NumberOfBlogPagesVisited" نامگذاری کرده ام - می خواهید این نام متغیر مطابق با کد کوکی شما باشد.


با انتخاب "کوکی شخص اول" ، اکنون باید نام کوکی خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید: نام کوکی باید نامی را که کوکی خود را در کد آن آورده اید تکرار کنید. همانطور که در زیر آمده است ، در قسمت Cookie Name


مرحله 4: برچسب رویداد خود را ایجاد کنید
هنگامی که کاربر نمای صفحه ای را ایجاد می کند ، می خواهیم آن را ضبط کرده و به GA ارسال کنیم. برای این کار ، باید برچسب "Event" را تنظیم کنیم.

ابتدا به برچسب ها> جدید> Google Analytics را انتخاب کنید - Universal Analytics:


پس از ایجاد نوع برچسب خود "Google Analytics - Universal Analytics" ، اطمینان حاصل کنید که نوع آهنگ "رویدادی" است و شما "طبقه بندی" و "عمل" خود را بر این اساس نامگذاری می کنید. در صورت تمایل می توانید برچسب و ارزش خود را نیز پر کنید. من همچنین "درست" را در قسمت "آمار بدون تعامل" انتخاب کرده ام ، زیرا هنوز می خواهم معیارهای نرخ گزاف گویی را ردیابی کنم.


در آخر ، شما می خواهید یک متغیر تنظیم GA تنظیم کنید که اطلاعات کوکی ذخیره شده را به یک ویژگی GA منتقل کند.

مرحله 5: ماشه خود را ایجاد کنید
این ماشه رویداد شما را ارجاع می دهد.

به Trigger> New> Custom Custom Event بروید


پس از انتخاب رویداد ویژه ، می خواهید مطمئن شوید که قسمت "نام رویداد" با نامی که رویداد خود را در کد داده اید مطابقت دارد. در مورد من ، این رویداد را "3 صفحه وبلاگ" خواندم.


مرحله ششم: کوکی خود را در حالت پیش نمایش حسابرسی کنید
پس از انتخاب حالت پیش نمایش ، باید حسابرسی از کوکی خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی شلیک می شود. برای این کار ، به سایتی که کوکی ها را تنظیم کرده اید ، حرکت کنید.

در رابط کاربری اشکال زدایی ، به نمای صفحه> متغیرها بروید.


بعد ، به URL ای بنگرید که حاوی انتخاب CSS باشد. در مورد مشتری ، از انتخاب CSS استفاده کردیم که به یک نویسنده در صفحه مراجعه می کند. در تمام صفحات محتوای آنها از همان انتخاب CSS برای نویسندگان استفاده شده است. با استفاده از ابزار پیش نمایش GTM خواهید دید که متغیر "NumberOfBlogPagesVisited" اجرا شده است.


و کوکی واقعی "BlogPagesVisited" با ارزش "1" در Chrome DevTools شلیک کرد. برای دیدن این ، بر روی Inspect> Application> Cookies کلیک کنید.


اگر نمای صفحه دوم را پرش کنیم و نمای صفحه سوم خود را در صفحه وبلاگ دیگر اجرا کنیم ، می بینید که هر دو رویداد GA و برچسب HTML دلخواه ما ، زیرا این صفحه اول ما است.


همچنین مشاهده می کنید که صفحه سوم باعث شده مقدار کوکی ما "3" در Chrome DevTools ایجاد شود.


مرحله 7: بخش پیشرفته خود را تنظیم کنید
اکنون که کوکی خود را تنظیم کردید ، می خواهید داده های کوکی ذخیره شده را به GA بکشید ، که به شما امکان می دهد داده ها را مطابق متن مناسب دستکاری کنید.

در GA ، به رفتار> رویدادها> بررسی اجمالی> افزودن بخش> بخش جدید> توالی ها> اقدام رویداد> بروید و سپس نام رویدادی را که در برچسب رویداد مشخص کرده اید ، اضافه کنید. من "3 بازدید صفحه وبلاگ" را مشخص کردم.


و آنجا آن را دارید!

نتیجه
اکنون که می دانید چگونه یک کوکی را در GTM تنظیم کنید ، می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با درگیری مطالب خود بدست آورید.

شما همچنین می دانید که چگونه می توانید با قطعه کد بازی کنید و تعداد بازدیدهای صفحه مورد نیاز برای آتش زدن رویداد کوکی و همچنین انقضای کوکی ها در هر مرحله را متناسب با نیازهای خود تکرار کنید.

من علاقه مند هستم که بفهمم چه موارد دیگری برای این کوکی فکر می کنید ، یا چه نوع دیگری از کوکی ها را در GTM تنظیم کرده اید و از چه اطلاعاتی دریافت می کنید.

راهنمای عملی برای یافتن آدرس ایمیل هر کسی

نحوه برخورد با نظرات منفی جعلی در Google

پیوندهای PBN را بخرید

، ,کوکی ,  ,یک ,صفحه ,برچسب ,خود را ,می توانید ,می خواهید ,می شود ,را در ,برای ارزیابی اینکه ,document queryselectorall انتخاب ,name مقدار منقضی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

footbgarici تولید محتوا utsaliten leyrapopur قشلاق-ییلاق(qeshlaq-yeylaq) هیئت ابوالفضل العباس_.روستای جوزاربکش _.شهرستان نوراباد ممسنی hejahoota دکتر کریم امیری تورنادو پوست، مو و زیبایی